kelanatinta

Ketahuilah dirimu yang menjadi mujahidku..

Janganlah kau merasa lemah..jangan kau gelisah dengan kekuranganmu (walaupun bagiku tiada yang kurang)..


Ketahuilah dirimu yang menjadi mujahidku..

Lemahmu itu boleh membunuhku dalam diam..melunturkan semua semangatku..lemah itu mampu pincangkan diantara ku dengan roh dan jasad(aku pasti kau mengerti maksudnya ya mujahid)..


Ketahuilah mujahid..

Tiada lain yang ku damba, hanya seseorang yang akan terus menjadi IMAM ku sehingga ke akhirnya..IMAM yang akan sentiasa ada harapanku padanya..


Ketahuilah mujahid..

Segala yang ku harapkan padamu..telah dirimu ketahui segalanya..maka ketahuilah, tiada kata yang layak untukku sampaikan padamu..keikhalsanmu itu kunciku..kejujuranmu itu amanahku..kebaikanmu itu kebahagiaanku..kecintaanmu itu nyawaku..keTAQWAanmu itu cintaku..


Ketahuilah dirimu yang menjadi mujahidku..

Manusia tidak bisa melawan dinding-dinding takdir Allah .Namun boleh saja manusia berkehendak dan siapapun saja boleh namun yang maha berkehendak hanya Allah . Ketahuilah Saudaraku perubahan hidup ini dan alam semua atas kehendak Allah ,kerana semua ada di genggamanNya..


Ketahuilah mujahid..

Abu Hurairah mengatakan,"Hati ibarat panglima & anggota badan ibarat pasukannya.Jika panglima baik,maka pasukannya juga demikian .Begitu pula keadaan sebaliknya jika hati jelek,maka pasukannya juga ikut jelek"(Al Iman,149).

Dan telahku yakin dengan segala kata-katamu padaku..maka tenanglah dirimu menantikannya..kerana aku juga akan tenang dalam menantimu, mujahidku…….

Labels: edit post
Reactions: 
1 Response
  1. ukhti lis Says:

    menanti sesuatu yang InsyaAllah yang terbaik yang diberikan olehNya ... ana suka puisi anti ukh ,,,^_^


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...