kelanatinta

Kau tidak seperti dulu

Yang ku kenali dulu

Rupa hilang seri

Manakah manisnya

Kau tidak seperti dulu

Yang ku kenali dulu

Madah tak berlagu

Manakah girangnya

Patah hati

Jangan terdampar sepi

Jangan tersungkur mati

Patah hati

Jangan leburkan mimpi

Jangan memakan diri

Bukankah tuhan ciptakan malam

Untuk beradu menanti siang

Bukankah tuhan titiskan hujan

Menanti limpah kemarau panjang
memang sukar untuk merawat hati yang patah...
sungguh..memerlukan mujahadah yang berpanjangan...
Ya Rabb..Kau Maha Mengetahui apa yang ada dalam hatiku...
Aku melepaskan segala-galanya keranaMu..
Aku kini dan selamanya hanya mengharapkan cintaMu...
jika ada yang mengetuk lagi pintu hati..adakah akan ku buka?
Hanya padaMu aku memohon yang terbaik untukku...

Aku hanya berpegang janjiNya yang kesungguhannya pasti..
Tiada janji yang lebih pasti dari janjiNya..
Mendidik jiwa dalam mencari cinta sejati sangat melelahkan...
tapi itu yang ku tuju..sanggup aku lelah dalam menagih cinta ILAHI..
bukan lagi cinta MANUSIA..

Ya Rabb..aku mohon...
peliharalah aku..
perjalanan yang panjang..
banyak yang menantiku di hadapan
Aku mohon yang terbaik untukku...
memelihara patah hati pada manusia...
dengan menyuburkan cintaku padaMU...



Labels: edit post
Reactions: 
0 Responses

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...