kelanatinta

Siapa menanam bibit CINTA, orang lain akan mencium aromanya. Titik-titik wangi akan keluar dari liang-liang hati. Langkahpun terasa ringan. Semua Nampak mudah. Tapi, jalan menuju CINTA sama misterinya dengan CINTA itu sendiri. Adakah kita semua setuju dengan ungkapan ini? Saya setuju…kenapa?

Cinta itu…cinta ini…realiti cinta macam ni…orang kata kalau kita bercinta…hmm..rata-rata, dimana-mana semuanya tak lari daripada perkataan CINTA. Remaja terutamanya, sibuk dengan hal cinta. Tak percaya? Tengok di sekeliling anda sekarang? Dengansiapa mereka sekarang? Apa yang mereka bualkan sekarang? Tak banyak, pasti ada juga sedikit yang mereka bualkan tentang CINTA. CINTA. CINTA.

Apa yang ada dengan cinta yang sibuk semua sedang perkatakan tu? Ada apa dengan CINTA mereka itu? Rahsia apa yang hebat sangat, sehinggakan semuanya bicarakan tentang CINTA? CINTA? CINTA?! Perkataan yang mampu membahagiakan, mampu merosakkan, mampu membuatkan seseorang menemui kejayaan dan juga mampu membuatkan seseorang manusia menjadi insan yang paling rugi. Hebatnya CINTA ni kan? Memang tak dinafikan CINTA adalah segalanya.

1) Bila rindu ku sebut namamu

2) Sehari tak jumpa bagaikan setahun

3) Demi cintaku paadamu, 7 gunung sanggup ku daki, lautan api sanggup kurenangi

4) Everything I do, I do it for you

5) Keranamu, makan tak kenyang, tidur tak lena, mandi tak basah

6) Jika tak percaya, belah lah dada, tanya hati

7) Kau kekasih awal dan akhir!

8) Kau adalah nyawaku!

9) Aku tak boleh hidup tanpamu!

10) Tanpamu siapalah aku...

Pernah dengar kan? Atau sudah biasa sangat dengarnya kan? Ungkapan-ungkapan inilah yang biasa dikatakan oleh remaja-remaja, anak-anak muda sekarang, bahkan yang lebih tepat adalah sahabat-sahabat kita. Dengar saja ungkapan ni, kita sudah bahagia dengan alam maya kita, mambayangkan kebahagiaan yang tak terhingga. Astaghfirullah…ayuhlah sahabat semua, apa yang kita dapat berada dalam alam fantasi yang kita cipta sendiri? Apakah jaminan yang kita peroleh? Adakah kebahagiaan yang berlandaskan duniawi semata dan melupakan tentang akhirat itu akan kekal bahagia? Saya amat yakin semuanya sudah pasti dengan jawapannya…TIDAK AKAN KEKAL

Ayuh kita sama-sama tanya pada diri kita, tanya pada HATI kita tentang CINTA kita nih. Benarkah CINTA yang kita rasakan ni? Apa ini CINTA yang kita inginkan untuk bekalan kita sehingga ke akhir hayat kita? Yakinkah kita dengan CINTA kita sekarang ni? Ayuh saya mengajak semua untuk fikirkan semula tentang CINTA, hayati CINTA dengan sebenar-benar penghayatan...

Labels: edit post
Reactions: 
1 Response
  1. azwien_nazneen Says:

    yup....semua tu x kekal,yg ptg hati kta.walau sehbat mna insan tu brkata pd kta,dia xkn brjya mncairkan hti kita dgn kata2 nya kalau hti kita lbih cinta pdNya...renung2kn ye


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...