kelanatinta
Seringkah kita terfikir,bgaimana mulia dan bersihnya hati nabi kita,tetap senyum bila dbenci,tetap tenang bila dimusuhi,tetap mmbntu walau dsakiti,tetap menyeru walau dusir prgi...knp kita mudah benci bla d kasari,mudah ptus asa bila yg dlakukan tdk mnjd,mudah kecewa bila org lain xmemahami,mudah trguris bila d lukai...Ayuh kita tarbiah diri,agar segala yg indah mnghiasi pribadi,krna qudwah kta adalah nabi,itulah sifat hamba yg hakiki~salam Maulidur Rasul~

SAYIDINA ALI KARAMALLAHU WAJHAH :

1. Cukuplah bila aku merasa mulia karena Engkau sebagai Tuhan bagiku dan cukuplah bila aku bangga bahawa aku menjadi hamba bagiMu. Engkau bagiku sebagaimana yang aku cintai, maka berilah aku taufiksebagaimana yang Engkau cintai.

2. Hendaklah kamu lebih memperhatikan tentang bagaimana amalan itu diterima daripada banyak beramal, kerana sesungguhnya terlalu sedikit amalan yang disertai takwa. Bagaimanakah amalan itu hendak diterima?

3. Janganlah seseorang hamba itu mengharap selain kepada Tuhannya dan janganlah dia takut selain kepada dosanya.

4. Tidak ada kebaikan ibadah yang tidak ada ilmunya dan tidak ada kebaikan ilmu yang tidak difahami dan tidak ada kebaikan bacaan kalau tidak ada perhatian untuknya.

Labels: edit post
Reactions: 
0 Responses

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...