kelanatinta

ISLAM..
aku tak nampak taman islam disini...
tak nampak dimana suburnya agama Allah disini...
terasa jauh...terasing...
tapi aku yakin, Allah itu sentiasa ada untuk hamba yang selalu ingat pada-Nya..
aku yakin..Allah itu ada bersamaku..Allah itu ada...

disini..
aku tak dapat nak dengar, walaupun sekali nama-Nya diseru atau dilaungkan...
nak dengar azan? Allahuakbar...jauh sekali...
hati ini kekosongan, ketandusan untuk mendengar semua itu...
aku nak dengar orang memuji nama-Nya, melaungkan nama-Nya, menyeru nama-Nya...
kenapa semua itu tidak ada di sini??
dimana ISLAM??!!

aku dapat melihat, sebahagian muslim yang ada disini...
mengabaikan tanggungjawab mereka kepada penciptanya..
mereka leka sehingga lupa menunaikan kewajipan mereka..
apa ini semua??

Ya Allah...
kasihankan mereka...
mereka tidak merasa nikmat yang sebenar-benarnya berada di dalam taman-Mu..
aku yakin...jika mereka merasainya...
pasti mereka jatuh cinta pada ISLAM...
aku mohon ya Allah...
Kau tetapkanlah hati aku...hati kami sepanjang berada di sini...
jangan Kau pesongkan hati kami setelah Kau berikan petunjuk-Mu..
jangan Ya Allah...
jangan kau biarkan kami jauh darimu..
jangan Ya Allah...
aku tak sanggup hidup tanpa cahaya-Mu...
pada-Mu sahaja aku memohon Ya Allah...
hanya Kau yang mengetahui apa yang ada dalam hati ku...
apa rasaku...segala sesalanku..
bantu aku Ya Allah....
bantu aku Ya Allah....
Labels: edit post
Reactions: 
0 Responses

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...